Algemene verkoopvoorwaarden


1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling van producten op de website van het bedrijf. Animalis "Petshop" (hierna te noemen Animalis) geregistreerd bij het register van rechtspersonen onder nummer 0554.776.058. Het hoofdkantoor is gevestigd in België, 5310 Wâret-La-Chaussée, Grande ruelle 11.
E-mail: info@animalis.be
Elke bestelling van een product dat in de online winkel van de site wordt vermeld https://www.animalis.be/nl/ veronderstelt de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze algemene voorwaarden.
Als gevolg daarvan erkent de klant volledig op de hoogte te zijn van het feit dat zijn akkoord met de inhoud van deze algemene voorwaarden geen handtekening van dit document vereist, voor zover de klant online de producten wil bestellen die worden aangeboden in de webshop.


2. De klant heeft de mogelijkheid om deze algemene voorwaarden op te slaan of te bewerken, waarbij wordt opgemerkt dat zowel het opslaan als het bewerken van dit document uitsluitend zijn eigen verantwoordelijkheid is.
Animalis kan deze algemene verkoopvoorwaarden op elk moment wijzigen, mits deze wijzigingen op zijn site worden weergegeven. Lopende contracten blijven echter onderworpen aan de voorwaarden die van toepassing waren op het moment van het sluiten van de verkoop. Het wordt daarom aanbevolen om regelmatig te verwijzen naar de laatste versie van de algemene verkoopvoorwaarden die permanent op de site beschikbaar is.
Onder "consument" wordt verstaan elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die producten of diensten verwerft of gebruikt die op de website worden gepresenteerd, uitsluitend voor niet-professionele doeleinden. Als consument heeft de klant dus specifieke rechten, die in twijfel zouden worden getrokken in het geval dat de verworven producten of diensten via de website in werkelijkheid verband zouden houden met zijn professionele activiteit.
Met "professioneel" wordt elke persoon bedoeld die niet overeenkomt met de hierboven gegeven definitie van consument.

3. Animalis zal aan uw bestelling voldoen binnen de grenzen van de beschikbare voorraad of onder voorbehoud van de beschikbare voorraad bij zijn leveranciers. De levertijden zijn 2 tot 2 weken, werkdagen voor België. Desalniettemin, als de producten ondanks zijn waakzaamheid na uw bestelling niet beschikbaar blijken te zijn, Animalis zal u per e-mail informeren en u uitnodigen om uw bestelling te annuleren of te wijzigen.

4. De beschikbaarheid van de producten wordt altijd indicatief op onze website weergegeven. In principe is een product dat als 'op voorraad' staat aangegeven onmiddellijk beschikbaar. Echter, Animalis kan niet verantwoordelijk worden gehouden als de voorraad niet meer dezelfde is als op de datum waarop de bestelling is geplaatst. Elke onbeschikbaarheid wordt in principe op de website vermeld.
Als Animalis niet in staat is om een product van haar leveranciers binnen een redelijke termijn te verkrijgen (bijvoorbeeld in geval van een voorraadtekort bij de leverancier zelf), zal zij de klant op de hoogte stellen van de verwachte vertraging per e-mail. De klant kan er dan voor kiezen om de bestelling te annuleren of te ruilen op basis van deze nieuwe informatie. Er zal geen annuleringsboete worden toegepast voor een dergelijke annulering van de bestelling.
Animalis behoudt zich het recht voor om de bestelling in twee of meer delen te verzenden als een product niet beschikbaar is. Deze verzending zal zonder extra kosten voor de klant plaatsvinden (de klant betaalt slechts één keer de verzendkosten die bij de bestelling werden aangegeven).

5. In afwijking van artikel 1583 van het Burgerlijk Wetboek blijven de verkochte of geleverde goederen uitsluitend eigendom van Animalis, tot de volledige betaling van de bestelling.
De risico's verbonden aan de eigendomsoverdracht van producten verschillen afhankelijk van of de klant ervoor kiest om zijn bestelling te verzenden via een niet-beveiligde verzending (de post) of via een beveiligde verzending.
Indien de bestelling per post wordt verzonden, zijn alle risico's van verlies en schade met betrekking tot de betrokken goederen voor rekening van de klant vanaf het moment van de bestelling. De gekochte artikelen reizen dus op risico van de koper.
Als de klant kiest voor een beveiligde verzending, Animalis zal de kosten van alle schade (diefstal, schade, ontbrekende voorwerpen) aan het product dragen en zal in dat geval de transportkosten vergoeden.

6. De prijzen van onze producten zijn aangegeven in EURO inclusief alle belastingen, exclusief verzendkosten. De leverings- en verzendkosten zijn voor rekening van de klant (behalve speciale voorwaarden aangegeven op de website). Ze worden weergegeven, rekening houdend met de door de klant verstrekte informatie met betrekking tot de leveringslocatie.
Animalis behoudt zich het recht voor zijn prijzen op elk moment aan te passen. Animalis verbindt zich er echter toe de geldende prijzen toe te passen die u op het moment van uw bestelling zijn aangegeven.

7. De volledige betaling van de prijs moet worden voldaan op het moment van uw bestelling.
Op geen enkel moment kunnen de betaalde bedragen worden beschouwd als een aanbetaling of voorschot. Alle bestellingen dienen in EURO te worden betaald. Voor het betalen van uw bestelling kunt u gebruik maken van de volgende betaalmethoden: creditcard of bankoverschrijving naar de rekening vanAnimalis.
In dit laatste geval worden de producten gedurende 7 werkdagen vanaf de bestelling voor de klant gereserveerd in afwachting van de betaling. Na deze periode kunnen we beslissen om de bestelling te annuleren.
U garandeert aan Animalis de over alle benodigde toestemmingen te beschikken om de gekozen betaalmethode te gebruiken bij het registreren van de bestelbon. Animalis behoudt zich het recht voor om elke bestelling en/of levering op te schorten of te annuleren, ongeacht hun aard en uitvoeringsniveau, in geval van niet-betaling (of in geval van een betalingsincident) van enig verschuldigd bedrag. De levering van elke nieuwe bestelling kan worden opgeschort in geval van betalingsvertraging van een eerdere bestelling, ongeacht de bepalingen van deze voorwaarden. Animalis behoudt zich het recht voor om een kopie van uw identiteitskaart en/of bankbewijs te vragen voor elke betaling met een bankkaart.

8. Producten gekocht op Animalis worden alleen in Europa geleverd. Ze worden geleverd op het adres dat op de bestelbon is vermeld. De op de artikelpagina vermelde termijnen zijn indicatief en komen overeen met de verwerkingstijd van de verzending, waaraan de transporttijd wordt toegevoegd.
Animalis kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van een vertraging in de bezorging die te wijten is aan de verantwoordelijkheid van de post. Er zal geen terugbetaling van de bestelling plaatsvinden zolang deze niet is teruggestuurd naar de afzender of met vertraging bij de ontvanger is aangekomen.
In het geval van betaling via overschrijving, wordt de bestelling pas verwerkt na ontvangst van het bedrag. De toepasselijke termijnen in dit geval zijn dus die op de dag van ontvangst van de betaling en kunnen daarom worden gewijzigd ten opzichte van die op de dag van de bestelling. Als u besluit uw bestelling te annuleren na betaling en uw bestelling is al onderweg voor levering, Animalis zal pas tot terugbetaling van dit product overgaan totdat het volledig is ontvangen. Het wordt sterk aangeraden het product in zijn oorspronkelijke staat terug te sturen.
De risico's met betrekking tot uw producten worden overgedragen bij de ontvangst van de Producten.

9. Elke reservering op het geleverde product (bijvoorbeeld: beschadigd pakket, al geopend...) moet worden gemeld aan Animalis binnen 24 uur na ontvangst van het product.
Elk probleem met betrekking tot de artikelen in het pakket (ontbrekend artikel, artikel komt niet overeen met het bestelde artikel...) moet worden gemeld aan Animalis binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket. Elke melding na deze periode zal niet langer de verantwoordelijkheid van Animalis en zal dus niet worden terugbetaald of vervangen.

10. Animalis verbindt zich ertoe om u een terugbetaling te geven of de producten te ruilen die niet overeenkomen met uw bestelling. In dat geval danken wij u om dit gedetailleerd te melden via e-mail info@animalis.be en terug te sturen naar Animalis het product of de producten. Animalis zal, naar uw keuze, overgaan tot het omruilen of terugbetalen van het of de producten. De aanvraag moet worden gedaan binnen 14 werkdagen na levering. Elke klacht die buiten deze termijn wordt ingediend, kan niet worden geaccepteerd. Als het product tijdens het transport beschadigd raakt en de waarde niet hoger is dan 50€, wordt het artikel volledig of gedeeltelijk terugbetaald, afhankelijk van de schade.

Het wordt ten zeerste aanbevolen om terug te sturen naar Animalis de producten in de staat waarin u ze heeft ontvangen met alle meegeleverde elementen (accessoires, verpakking, handleiding...). In elk geval profiteert u van de wettelijke garantie met betrekking tot verborgen gebreken. Wat betreft de houdbaarheidsdata, kunnen we u de houdbaarheidsdatum op eenvoudig verzoek per e-mail verstrekken. Elk product waarvan de houdbaarheidsdatum u niet bevalt, kan op uw kosten aan ons worden geretourneerd. Het is inderdaad belangrijk om deze van tevoren bij ons op te vragen, want we kunnen niet voorspellen hoe snel het product zal worden geconsumeerd. We verplichten ons er ook toe om geen product te verzenden waarvan de houdbaarheidsdatum minder dan 1 maand in de toekomst ligt.

11. BELANGRIJK: als de klant niet aanwezig is bij de levering en het pakket niet binnen 15 dagen bij het postkantoor ophaalt, wordt het pakket teruggestuurd naar Animalis In dat geval, Animalis zal het pakket alleen naar de klant terugsturen wanneer dit pakket retour is ontvangen (of door de post is vergoed in geval van verlies), en de verzendkosten van deze tweede verzending zullen aan de klant worden gevraagd, zelfs als blijkt dat de post geen afleveringsbericht heeft achtergelaten.

12. Overeenkomstig de wet van 14 juli 1991 heeft de consument het recht om de verkoper te melden dat hij afziet van de aankoop, zonder boetes en zonder opgave van reden, binnen 14 werkdagen vanaf de dag na de levering van het product.
Het wordt sterk aangeraden om de producten terug te sturen naar Animalis in perfecte doorverkoopstaat, in hun oorspronkelijke staat (verpakking, accessoires, handleiding), correct verzegeld, evenals een kopie van de factuur of de pakbon binnen 14 dagen.
Elk product dat incompleet, beschadigd, defect of waarvan de originele verpakking is aangetast, zal niet worden terugbetaald of geruild.
De consument die dit recht wil uitoefenen, moet contact opnemen met Animalis binnen 14 werkdagen via info@animalis.be

13. De geautomatiseerde registers, bewaard in de computersystemen van Animalis onder redelijke veiligheidsvoorwaarden zullen worden beschouwd als bewijs van de communicatie, bestellingen en betalingen die tussen de partijen hebben plaatsgevonden.
Het archiveren van bestelformulieren en facturen gebeurt op een betrouwbare en duurzame drager die als bewijs kan worden geproduceerd.

14. De foto's en teksten die de producten op deze site illustreren en beschrijven, zijn niet bindend en uitsluitend ter informatie. Animalis aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor fouten of omissies in de foto's of teksten op deze site. Bovendien, met betrekking tot de technische fiches en productbeschrijvingen van onze partners of leveranciers, Animalis wijst elke verantwoordelijkheid af met betrekking tot de geldigheid van hun inhoud.

15. Onverminderd de reikwijdte van deze algemene verkoopvoorwaarden, mag geen enkele vordering met betrekking tot geleverde producten, niet-levering van producten of anderszins het aankoopbedrag van de producten die aanleiding hebben gegeven tot een schadeverzoek overschrijden. In geen geval Animalis niet aansprakelijk kan worden gehouden voor indirecte, incidentele of gevolgschade van welke aard dan ook (zelfs als het ontstaan van dergelijke schade bekend was of had kunnen zijn door Animalis) die verband houden met zijn producten, hun gebruik, hun verkoop of de website.

16. Animalis zal alles in het werk stellen om aan zijn verplichtingen te voldoen, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen of het niet leveren als gevolg van omstandigheden buiten zijn macht, zoals stakingen, oorlogen, natuurrampen of andere die de productie, het transport of de levering van producten verhinderen.
In geval van vertraging, Animalis zal zijn verplichtingen zo snel mogelijk nakomen en behoudt zich het recht voor om de resterende productvoorraden eerlijk onder zijn klanten te verdelen.

17. Door uw bestelling te plaatsen, geeft u uw toestemming dat Animalis slaat op, verwerkt en gebruikt de gegevens die zijn verzameld vanaf uw bestelbon. Sommige van deze informatie kan worden overgedragen aan de bedrijven die betrokken zijn bij de levering van uw producten. Door uw bestelling te plaatsen en als u dit aangeeft op uw bestelbon, geeft u ook uw toestemming voor dat Animalis draag dergelijke gegevens over aan andere bedrijven waarvan de producten te koop zijn op de website vanAnimalis, om u informatie te geven over andere producten en diensten die u mogelijk interesseren.
Om bezwaar te maken tegen de overdracht van dergelijke gegevens aan deze bedrijven, met als doel u te informeren over andere producten en diensten vanAnimalis of van derden, moet u uw weigering aangeven in het daarvoor bestemde gedeelte van het bestelformulier. U kunt een kopie krijgen van de gegevens die wij over u hebben door ons een schriftelijk verzoek te sturen. Als een van de gegevens die wij over u hebben onjuist is, zal deze worden gecorrigeerd op uw schriftelijk verzoek.

18. Animalis zal zijn best doen om elk geschil in der minne te regelen. Als u niet tevreden bent met de wijze van geschillenbeslechting en u wilt een beroep doen op de bevoegde rechtbanken, zijn de volgende regels van toepassing. Het contract wordt beheerst door het Belgische recht. Elke partij verleent exclusieve bevoegdheid om elk geschil voor te leggen aan de rechtbanken van Namen (België).